Sidor

söndag 23 maj 2010

Underbara piteälva


Har varit i Akka hela helgen! Sist jag sov där var jag tvungen att elda över ett dygn innan jag fick upp värmen ordentligt. Nu behövde jag inte elda alls. Solen har värmt upp huset så det var varmare inne än ute! Så mycket enklare det är när våren/sommaren är här. Och tänk, att för två helger sen körde vi skoter runt lagården!
Raisa hittade sig snabbt tillrätta i huset och fann sin plats i hålet under långbänken i köket. Första natten gick bra och därefter var jag inte orolig. Det är så skönt att hon lärt sig att inte vara i sängarna. Till och med på ett nytt ställe.

Raisa har varit i Paradiset. Sprungit lös, nosat upp spår och blivit ompysslad. Nu känns det äntligen som att Raisa litar på mig och har hela tiden koll på var jag är. Om jag gömmer mig kommer hon som en kanonkula. Det tycker hon dessutom är roligt. Att leka kurragömma.


Och vad spännande det är med vatten! Det är något jag har noterat under promenaderna, speciellt denna helg. Vi har varit ner till älven i tidig gryning. Det är så vackert och en alldeles speciell känsla att vara där ensam så tidigt på morgonen.

Det är endast djurlivet som är i full aktivitet och är man tyst och smyger kan man komma ganska nära. Nu är det mest fåglar vi sett och några harar. Dem gillade Raisa! Oj, vad nosen ryckte och huvudet gick först högt och sen lågt för att sedan i nästan hukande fart kasta sig mot dem. Men hon stannade på mitt kommando! Så stolt!
Hoppas det fortsätter så!


Så fick jag med mig färsk sik hem! Mums...

Mer bilder från underbara piteälva...



3 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Visst kan vi testa om hundarna fungerar ihop. Mina är van storflock, men jag har ju inte ngn aning hur de reagerar på just Raisa. Det är en tik va´? När hundar är lösa brukar det fungera mkt bättre än kopplade... men vi får höras sen.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Snodde ett på Raisa till skrivbordsbakgrund :-) Pia

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt mysigt ut! Hade huggormarna vaknat?

    SvaraRadera