Sidor

måndag 10 maj 2010

Röd - kärlekens färg




Nu har jag haft mina ledighetsdagar. Eller inte... Jag vet inte om jag direkt har varit ledig för jag är helt slut efter de här dagarna med Raisa. Det tär på krafterna att lära känna en sådan härlig liten dam.

Egentligen har vi inte aktiverat oss fysiskt mer än nödvändigt. Men med ständig fokus på hur hon beter sig och samtidigt uppmärksam på vad jag gör och hur det uppfattas är skitjobbigt. På ren svenska! Men kul! Jag är fortfarande helt lyrisk.

Och jag tror att jag kanske lite grann kan identifiera mig med nyblivna mammor. Euforisk och lycklig. Det bubblar som kolsyra i känselnerverna. Eller som jag själv säger " det rinner stickdricka". En fördel är dock att jag har ingen amningshjärna ;), som det sägs att nyblivna mammor har.

(Alla nyblivna mammor, ta inte illa upp. Det kanske inte är negativt med vad jag har hört benämnas som amningshjärna, men jag har uppfattat det som att det vore.)

Den här dagen har vi tränat lite motorcykel. Raisa vill gärna hoppa och springa runt. Så vi har försiktigt tränat med stillastående motorcykel. Det blev min Kawasaki, den är lite snällare i ljudet än HD:n. Det gick bra. En kort stund aktiv träning med en varvande motor varvat med att lukta. Hon höll sig till slut lugn och satt stilla vid min sida. Hon är så duktig!

Efter det fick hon vila. Då passade vi på att ensamträna henne hemma hos oss för första gången. Då fick jag fylla på med lite annat adrenalin. I nya Halvarssons mc-brallor och en sväng på min röda pärla - också kärlek.

Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar