Sidor

lördag 15 maj 2010

Morgondimma och sol


Fortfarande dimma, men en underbar härligt rensad luft. Det ska nog klarna under dagen. Solens varma strålar vill emellan och kommer med all säkerhet att tränga bort dimman. Hörde förresten åskan också.

Trots skitvädret igår så är jag glad att vi äntligen fått lite varmare. Och tack vare värmen samt det ihållande regnet så har det tinat bort massor med snö.

Vi tog oss därför ut i skogen idag. Visst fick jag plumsa genom porös "sockersnö" och blev ordentligt blöt om fötterna. Men vad gör det när jag har sådan underbar liten krabat med mig.

Jag gömde en pinne åt henne idag. Och så duktig hon var och sökte rätt på den åt mig.

Snart ska jag åka till jobbet. Spännande och höra hur hon har betett sig när jag kommer hem några timmar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar