Sidor

fredag 14 maj 2010

Ensam biokväll

Igår var vi på bio. Alltså var Raisa ensam i drygt två timmar. Det var ett eldprov. Och... hon skötte sig alldeles utmärkt. Avskedet var obefintligt, dvs jag brydde mig inte om att jag gick och Raisa gjorde inget väsen alls. När vi rullade iväg med bilen sneglade jag mot fönstret och där såg jag Raisa sitta lugnt och stilla.

Jan Fennell's metod har gjort framsteg här hemma. Jag märker jättetydligt på Raisa att vi håller på att växla roller. Men det fungerar bäst hemma och när vi promenerar utan störningsmoment. Dvs inga bilar, inga människor och hundar. Helst inga fåglar och annat spännande heller.

I vilket fall som helst var det ju bio. Nöje för oss och träning för Raisa. Vi såg Robin Hood. Russel Crowe var den stora behållningen ;). En söndagsfilm då det inte gör något om man slumrar till. Handlingen höll dock mig vaken och tiden gick ganska fort. En och annan gång föll tankarna på Raisa för det var en del hundar med som statister. Också en behållning liksom den härliga naturen.

2 kommentarer:

  1. Lova att du tar bra hand om mysiga RaijsaGumman!!
    Assar och vi männskor vill Henne så väl!
    //Assar å hans Männsker
    www.kattstrupen.se lars@kattstrupen.se

    SvaraRadera
  2. Lovar och svär! Raisa har blivit min bäbis!

    SvaraRadera