Sidor

måndag 10 maj 2010

Min vän gillar

Det är viktigt för mig att mina nära och kära förstår mig i min vilja att ta hand om Raisa och att hon ses som en del av mig och min familj.

Nu har vi bara haft Raisa i några dagar och det är mycket som ska klaffa. Jag är dock överlycklig att hon inte verkar orsaka några allergiska reaktioner på min annars så hundallergiska sambo. Det är en av de två viktiga kriterier att det ska fungera. Den andra är att det ska fungera med mitt underbara bonus-barnbarn. Första mötet gick bra. Då gick vi en promenad runt kvarteret. Det gjorde mig varm.

En liten chat med en av mina allra goaste vänner nyss gjorde också att jag blev alldeles varm i hjärtat. Hon säger "schnauzrar är ju allergihundar och världens snällaste!" och "typ den enda hunden jag gillar". Jag säger ju att hon är goaste vännen. Gör mig också varm!

Nu vill jag göra henne varm! Jag har den finaste lampan i mitt arbetsrum. Det ger ett varmt och lugnt sken med fina skuggor i tak och på väggar. Min vän har designat den. Nu har hon gjort en annan fin sak som jag vill ha! En underbar väggdekoration.

Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar