Sidor

lördag 8 maj 2010

Första dagen


Just det, första dagen med egen blogg men vad ännu bättre är. Jag har idag första dagen med den eventuellt nya familjemedlemmen. Raisa. Hon är snart 4 år och gråhårig. Gullig? Ja, om!


Det är märkligt hur saker kan te sig. För en vecka sedan umgicks jag med goda vänner och pratet gick om min dröm som jag ännu inte har uppfyllt. Det har inte funnit plats för det i mitt liv, men med inställningen "allt är möjligt" så har jag alltid trott att det sker när det sker.


Slumpen kom till mig, eller ödet som kanske vissa säger. Mina vägar korsade Raisas. Förra söndagen pratade jag med Raisas matte första gången. Denna vecka vet jag inte hur många gånger jag har pratat med henne. Igår träffade jag henne, det kändes som vi kände varandra. Och Raisa, det tog inte lång tid innan det klickade! Underbart, jag trodde inte det skulle gå så bra att hon kunde följa med oss hem. Nu ligger hon här och tittar på mig!


Första natten, inga problem! Hon la sig till rätta i korgen i vårt sovrum. I morse hittade jag henne i soffan. Skönt tillrättalagd och en bedjande blick som sa " låg mig ligga kvar..." Det fick hon! Morgonpromenaden gick hur fint som helst. Vi mötte en hund och hon blev ivrig, viftade på svansen och höll sig vid min sida.


Jag är lyrisk! Raisa verkar må toppen! Idag ska vi bara fortsätta lära känna varandra.


2 kommentarer:

  1. Oh vad kul att du startat en blogg! Har varit så nyfiken på hur natten gick och nu vet jag :-) Vi hörs under dagen! Krama Raisa!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att hon följde med hem, hon ser jättefin ut! Och skoj att du börjat blogga!

    SvaraRadera