Sidor

söndag 9 maj 2010

Friluftsliv






Nu har Raisa varit hos oss i två dygn. Jag kan knappt tro att det är sant, men allt går som en dans.



I dag har jag och Raisa åkt den långa turen till Akkajaur. Vanligtvis känns det inte långt, det är 8 mil. Men idag var det lite långt. Det gick så bra och hon var så duktig.


Väl framme var vi jätteglada och möttes av ett strålande väder. Det gick inte att vara inne så vi sprang på skaren, eller Raisa gjorde. Jag sjönk igenom klumpeduns som jag är. På de ställen där jag klev igenom gick snön nästan upp till knät. Jag förstår att det kan vara svårt för en del att förstå att vi har så mycket snö kvar. Och det är det faktiskt för mig också. Det borde ha smält undan mer, men det har inte varit någon direkt värme.


Men vi har många vårtecken också. Idag såg vi sädessärlan. Tranor sågs igår, men inte jag. Och Raisa hittade massor med spår av gångar från sorken. Det tyckte hon var roligt. Hoppas hon fångar lite sork nästa gång vi kommer, för det finns massor.


Ett annat vårtecken är att idag ställde jag undan min skoter. In i lagården med den, men innan det luftade vi mina föräldrars skoter så den fick känna på lite snö innan denna säsong är slut. Raisas matte P har berättat för mig att hon gillar skoter, men jag var inte beredd på hennes helt galna agerande. I positiv mening för hon hoppade och jagade skotern med ett glatt skall och viftade med svansen så den nästa gick att ta för ett helikopterroder. Hmmm, det måste vi på bukt på. Hur jag nu ska ordna det, men det kommer att lösa sig.


Nu är både jag och Raisa slut efter en lång och underbar dag!



3 kommentarer:

  1. Tänkte just telefonterrorisera dig igen men jag håller mig till imorgon efter den här härliga rapporten.

    Haha, skoter och Raisa! Det ska bil intressant hur ni löser det :-)

    Oj, nu såg jag du har bloggat igen!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror att det blir en nöt att knäcka. Likaså HD:n... samma tendens där ;)

    SvaraRadera
  3. Välkommen till bloggandet :-) skoj att följa dig här!! Samuel blev förtjust då han såg att hunden hette Raisa, det gjorde farmors hund åxå som han älskade väldigt mycket...

    Här funderar vi på att klippa gräset så visst är det underligt att ni har så mycket snö..
    Allt gott till dig och lycka till med den lilla söta hunden!!

    Kramis AnnSophie

    SvaraRadera