Sidor

tisdag 25 maj 2010

Lönen kommer...

...alltid den 25 varje månad. Denna månad är investeringen ett par nya skor. Jag har slitit ut mina gamla. Dessutom har jag, nu när promenaderna är fler och längre, börjat känna problem i ena foten och även lite känning i ett knä. Resultatet av dåliga skor! Aj aj aj, inte snällt mot mig.

På ortens sportbutik bad jag direkt om hjälp. Bad om ett par sköna, vattentäta/avvisande skor som fungerar både på asfalt, grus och i skog. Inte den lättaste nöt att knäcka visade det sig.

Innan jag kom dit hade jag bestämt mig för Asics som många har gett bra betyg. Men faktum är att de inte alls var sköna på mina fötter.

Efter en timmes provande hittade jag till slut ett par som kändes jättebra på min fot. Trots att jag för flera år sedan dömt ut märket för just mina konstiga fötter så var det just dessa som var skönast.

2 kommentarer:

  1. Bra investering i nya skor. Sen vilket märke som är bäst beror nog mest på ens fötter. Jag kan gå in och plocka ett par Asics i samma storlek som jag brukar ha, och de passar alltid för mig... Nike passar på aerobics-skor, men inte på löpardojjor, de känns så smala. En vetenskap det där med skor... man ska kanske vara glad att nån sko passar :-) Vänta inte för länge innan nästa gång du uppdaterar skor...

    SvaraRadera
  2. Bra att du lyssnar på din kropp!

    SvaraRadera