Sidor

onsdag 19 maj 2010

Social träning

Har varit på skolparkeringen där det är hundträning på onsdagar. Tänkte socialträna Raisa på avstånd. Inte ett skall, inte ett ryck i kopplet! Helt otroligt.

Vi kom så nära som en meter till en stor schäferhane. Ca 5 meter till övriga hundar.

Efter ca 15 minuter fick det räcka för oss denna första gång. Hudgodiset tog slut dessutom, så jag hade inget att belöna med. Dålig beräkning av mig. Har lärt mig att ha jag ska ha mer godis med mig.

På vägen hem mötte vi en golden och samma schäfertik som häromdagen. Det gick däremot inte bra. Raisa gav allt och slängde sig mot dem, precis som att hon sparat allt krut från de andra hundarna. Nu hade jag dessutom inget godis att distrahera henne med. Hoppas det inte skadar socialträningen på parkeringen som gick som en dans.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är med träningen! Det blir säkert bakslag emellanåt men varje framsteg ÄR framsteg. Jag är så glad att hon är hos dig... /Pia

    SvaraRadera