Sidor

måndag 24 maj 2010

Spontandag



Idag har dagen tett sig i spontanitetens tecken. Inget har blivit riktigt som jag tänkt. Fick ett superryck här hemma som inte blev något konkret mer än en massa startade småprojekt som resulterade i ett målat tidningsbord och en sväng på återvinningsbutiken där jag fyndade ett pelarbord. Pelarbordet styrde mig mot kakelbutiken i jakt på lite spillplattor vilket jag fick ihop en halvkasse. Tanken är att jag ska klinkra skivan så att det blir lite tåligt för väder. Tänkte nämligen ha det på altanen som ett däckstolsbord.
Ja, ni hör ju själva... Bra med detta var att Raisa fick bilträning. Det gick sådär, men det går åt rätt håll. Men vad jobbigt det är när hon skäller. Jag hoppar till varenda gång. Tur att jag har börjat kunna räkna ut när skallet kommer.

Nåväl, kvällen fortsatte spontant. En enkel och mycket trevlig middag hos en relativt nyfunnen vän och en liten skogspromenad på det.

Toppendag med andra ord :)

1 kommentar:

  1. Bordet blev jättefint! Vitt gör underverk ;)

    Roligt att du vill vara med i min tävling.
    Kram Milla

    SvaraRadera