Sidor

fredag 14 maj 2010

Raisa och vi

Dagen började suveränt. Uppe när alla andra låg och sov. Fennells metod och jag. Raisa. Regningt dimmigt väder. Tomt på gatorna.

Det gick så fint. Vi tog grusvägen ner mot sjön. För första gången provade jag koppla lös Raisa när jag märkte att det var jag som hade kontrollen. Det gick så fint! Det var en fröjd att se vad vi har åstadkommit. Hon stannade när jag bad henne, kom på inkallning osv.

Vi hade lite söklek samt kurragömma. Hon var så duktigt och jag undrar om jag såg ut som ett fån när jag sprang och gömde mig för henne. Jag tyckte att det var riktigt kul så ärligt talat bryr jag mig inte om jag gjorde det. Väl hemma var vi båda blöta och det var skönt att komma in till favoritplatsen.

Det var morgonen det. Resten av dagen har vi slappat. Regn ute och mys inne. En snabb lunchrast av Raisa bara. Vi har haft lite besök också och Raisa hanterar det bra. Nosa, hälsa och sen gå och lägga sig.

Så har vi varit ute hela familjen. Dvs både husse, matte och Raisa. Det var lite snurrigt. Då fungerade det inte lika bra som i morse. Raisa blev lite förvirrad då vi var med båda två. Vem skulle hon nu följa? Bäst att ta täten själv tyckte hon... Hmmmm. En ny klarsynthet. Mer att jobba på alltså.

Nu har vi kväll! MYS!!!

1 kommentar: