Sidor

söndag 15 augusti 2010

Blåsigt idag

Idag var det dags för ett Vittjokk-besök. Det var länge sedan vi var där och idag var förutsättningarna de allra bästa med klarblå himmel. Tyckte jag i alla fall när jag åkte från samhället. Det borde jag ha förstått att det skulle blåsa näst intill stormvindar när man kom upp på fjället för det blåste rejält hemma. Så vi sökte oss mot trädgränsen för att få lite mer stiljte och jag passade även på att kika efter svamp. Hittade dock inte det mina ögon sökte efter. Jag intalade mig att jag skulle hitta kantareller, men för det måste jag nog söka mig ännu mer mot fjälls. Och det får bli när jag kommer hem från de södra breddgraderna som hägrar.Snyggingen min som ställer upp sig i motvinden för ett foto :)


Lägligt när vi kom hem och klivit ur bilen hörde jag ett välbekant ljud som genast fick mig att associera tillbaka till jobbet. Jag lyfte blicken och precis ovanför mig kommer ATP:n, tillika min arbetsplats glidande på den augustiblåa himlen. På tisdag sitter jag där på väg ner mot Arlanda och sedan vidare mot Malaga. Och på onsdag kommer jag att sitta med ett immigt glas god cava i dess producentland och skåla för min dag!

2 kommentarer:

  1. Blev inget Vittjokk för mig idag, då Kirri fortfarande har ont i bakbenet... Tur att någon var dit och kollade läget :)

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Tack för din hälsning hos mig!! Det blev ju som sagt en lång semester, men det var nog välbehövligt.
    Får gratulera på födelsedagen!! Har precis (eller ja, i maj...) oxå fyllt 40 härlig år! Hoppas du firade din dag rejält - lät ju inte helt fel med Malaga:)
    Kram Marie

    SvaraRadera