Sidor

lördag 14 augusti 2010

Mysfrukost

Jag får ta tillvara på tillfällena när jag har finbesök. I natt har jag haft finaste systersonen här och han är värd det bästa. Så därför planerade jag, när han somnat, att vi skulle äta frukost på utkiksplatsen. Jag vet att han tycker väldigt mycket om att vara där. Gissa om han blev överraskad när jag presenterade överraskningen i morse.

Visst är utsikten underbar. Vi hade kunnat önska blå himmel och de bästa förutsättningar, men det var alldeles toppen för oss. Lite sval bris, luckor i molntäcket så att solen tittade fram, klar sikt och det bästa av allt, det var inga andra personer som klättrat upp i utkikstornet. Men vi var inte ensamma, även två utländska turister hade hittat det bästa frukoststället för dagen. Inte konstigt det, med den vyn!

Här har vi mitt frukostsällskap med Arvidsjaur och Nyborgtjärn i bakgrunden.

Utkikstornet! Platsen för frukosten. Lite koj-känsla när vi väl klättrat upp och brett ut filten. Åh, vad jag skulle vilja vara barn igen, ha sommarlov och alltid göra såna här äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar