Sidor

söndag 4 juli 2010

Musik, mygg och massor av glädje

Helgen har varit fylld av massor med musik och glädje i den festyra som har landat på samhället. Artister som Anna Bergendahl och Hammerfall mfl har bjudit på goda upplevelser. Bästa upplevelsen och största glädjespridaren var nog ändå Standut Blakk från Östersund. Glädjeeuforin från människor runt om mig spreds även till mig och jag sprudlade och dansade i bästa festyra. Mer på fredagen än lördagen. Det lever jag på ett bra tag nu.
Finaste upplevelsen var promenaden hem efter festligheterna i den ljusa natten. Det vackra ljuset sommarnatten bjuder på är värt så mycket att jag utstår alla mygg och knort. Eller i alla fall för stunden. För om jag ska säga att något har varit mindre bra dessa festliga helgkvällar så är det mängden av besvärande flygfän som ilsket letar sig djupt ner i hårbotten och kryper in under kläder och sätter sina spår i form av kliande, besvärande små rodnader på huden.
Och visst har vädergudarna varit på vår sida. Dock kom några små droppar på vägen hem och regnbågen uppenvarade sig i all sin prakt. Tyvärr fick jag inte med hela bågen som sträckte sig som en portal över hela himlavalvet, men en liten bit kan jag delge er.
Raisa fick såklart också uppleva sommarnatten efter min hemkomst. Och hon sprang över stock och sten och njöt av den friska nattluften även om hon liksom jag besvärades av mygg och knort.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst var det en lyckad helg med toppenväder och härligt musik!!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!! :-)

    SvaraRadera