Sidor

onsdag 7 juli 2010

Harmoni, glädje och energi


Idag har jag och Raisa haft en underbar dag. Det började med lite regn på morgonen som lagom till jag satt igång med städning övergick till strålande sol. Så efter lite njutning hemma tog vi en promenad upp på samhället för lite social träning.
Jag är idag en mycket stolt matte till Raisa som har varit på café, gått fint vid min sida trots massor med störelsemoment. Hon har till och med suttit fint utanför en affär och väntat på mig medan jag handlade en klänning och lite annat fint utan att göra några hyss.




Väl hemma var både jag och Raisa ganska trötta och lata. Så vi njöt på altanen idag som även upplevs som en av de första dagarna det går att vara ute mitt på dagen utan att bli helt uppäten av knorten.



Med ögonen på denna vackra zinkhink fylld med lavendel och silverek som jag fyndade igår på blomsterhandelns utförsäljning så var det härligt att luta sig tillbaka i vilstolen, medan Raisa mycket hellra valde skuggan utmed kryddorna och soptippsfyndet kaffepannan som jag placerat en ampellilja i


.







Kvällen fortsatte med lite MiX-training vid Nyborgstjärn vilket var fyllt av glädje och energi.
Så nu har jag fyllt mig själv med harmoni, glädje och energi för idag och ska nu ha en riktigt god natts sömn!

God NaTT!

2 kommentarer: