Sidor

torsdag 17 juni 2010

Tidig morgon...


...och jag går upp kl 03.30. Raisa hittar jag liggande i soffan. Busiga hund. Men jag förstår varför. Det är bara att titta hur hon ligger och myser och jag kan inte undgå ett leende trots att jag inte vill ha henne där.

Tar som vanligt min promenad och det är helt underbart ute. Raisa springer fritt och jag rensar tanken samtidigt som jag flåsar mig upp för mördarbacken. En vacker morgon ska kondisen kanske infunnit sig. Gör mig därefter i ordning för jobbet, på med skinnstället och en underbar hojtur mot flygplatsen för en ytterligare ny tur mot nya höjder. Trodde jag...


...omsvirad från skinnstället till uniformen uppdagas för mig att jag faktiskt är ledig idag! Bara svira om igen och möta de som ska jobba. Kommentar jag fick. "Snyggt, skinnställ och pärlhalsband" tillsammans med ett gapskratt. Nu blir det en dag med städning istället, eller nåt annat kul!


3 kommentarer:

  1. Blir det en tupplur idag då :-) ?

    SvaraRadera
  2. Haha, vad snopet det måste varit! Oh vad mysigt hon har det i soffan...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, just såna saker gör jag för jämnan! ;)

    Vad fin din hall blivit. Vitt ÄGER! (som min son skulle sagt ;)

    Önskar dig en toppenhelg!
    Kram Milla

    SvaraRadera