Sidor

söndag 20 juni 2010

Kärlekslycka och mygg

Jag skulle vilja göra ett långt inlägg om den kärleksboost jag fick igår när jag i gott sällskap deltog via SVT på Kronprinssans bröllop då vanliga Daniel blev prins. Euforin segrade och lever än. Vem i hela Sverige kan undgå att smittas av den fullständiga lycka som media manglat oss med i veckor, ja kanske månader (måtte den nu avta...)



Det som däremot tagit fokus från kärleken idag är det som sörlänningarna räds för här i Norrland. MYGGEN! Hur kan man välja att bo mitt i den plågan. Den här tiden på året är det nog den vanligaste frågan jag får. Mitt svar brukar oftast vara att jag inte är så brydd av dem, men att jag blir hemskt biten. Brukar vanligtvis se ut som om jag har röda hund. På ben, armar, hals och nacke. Men ändå är jag inte så brydd.

Tills idag. Hamnade efter en biltur i en by. Vi stannade till och skulle prata med några bybor och när jag tittade ut var det som ett svart moln kring deras huvuden. Och ni tror mig säkert inte att när vi gick ut bilen så hade vi genast (uppskattningsvis) minst ett 50-tal myggor som landat på våra icke beklädda delar av kroppen. Idag blev jag brydd! Hugaligen vilken plåga. Tur att jag inte bor i det mygghålet.

1 kommentar:

  1. Jag har verkligen inte upplevt det, huvva, undrar om det beror på alla myggjagare på samhället?

    SvaraRadera